Historie van Tommy Booking Support
Samenwerken naar betere automatisering
De ontwikkeling en historie van AICN is een bijzonder verhaal. Het gaat over kennis delen, ervaringen uitwisselen en samenwerken. Hierbij is het doel om door nog betere automatisering meer rendement te realiseren voor de vakantieparken.
Dit is de historie van AICN.
Hoe het begon
Ruim 30 jaar geleden werd AIC (Automatiserings Instituut Centraal Nederland) opgericht. In deze 30 jaar is er heel veel veranderd. In de opstartjaren hield AIC zich bezig met het advies over te gebruiken hard- en software en de levering daarvan. Ook gaf AIC praktische hulp bij het installeren van computers en software en verzorgden ze cursussen om klanten wegwijs te maken op de computer.
Specialisatie in de recreatiebranche
Eind jaren tachtig (1987) presenteerde AIC het reserveringspakket Camputer speciaal ontwikkeld voor vakantieparken op verzoek van een aantal Veluwe Vakantieland Campings (VVC). Reservering, facturatie, planbord, geïntegreerde administratie (Unicum) en zelfs de slagboom (KP-3200) kon toen reeds worden gekoppeld. Eind jaren negentig (1998) kwam de opvolger van Camputer op de markt; Eurecrea. In 1999 volgde het Virtuele Reisburo. Hiermee konden de parken hun eigen Reisburo op internet starten zodat de gasten on-line konden boeken. In 2001 werd het Virtuele Reisburo opgevolgd door Virtueel Boeken. Als 1e presenteerde AICN op de Recron beurs software waarmee gasten volledig on-line hun reservering konden maken. Deze innovatieve oplossing was direct goed voor de Recron Innovatietrofee.
Eurecrea werd uiteindelijk Eurecrea GX (Windows versie). Door de jaren heen ontwikkelde het programma zich verder. Er werden er steeds meer (geavanceerde) functionaliteiten aan toegevoegd want de ontwikkelingen op het gebied van automatisering gingen razendsnel.
Start van Tommy Booking Support
In 2009 kwam AICN met nieuwe ontwikkeling: Een cloud oplossing voor de kleinschalige recreatie, Tommy 1.0. Dit pakket was een schot in de roos. Binnen 5 jaar gebruikten meer dan 400 bedrijven deze gebruiksvriendelijk software. Steeds grotere bedrijven ontdekten de voordelen van een pakket in de cloud en startten met Tommy 1.0.
Vanuit de grotere klanten met Tommy 1.0 kwamen steeds meer wensen tot uitbreiding van het pakket. Ook Eurecrea GX klanten zagen het succes en de voordelen van een cloud oplossing. Hierop besloot AICN een volledig nieuw pakket te ontwikkelen. In november 2015 introduceerde AICN Tommy 2.0 op de RecreatieVakbeurs in Hardenberg.
Tommy 2.0 is ontwikkeld met de laatste technieken en beschikt over (modulaire) uitgebreide functionaliteiten. Hierdoor is Tommy 2.0 geschikt voor elk type recreatiebedrijf. En de ontwikkelingen blijven doorgaan! Onlangs werd de optie Dynamic Pricing geintroduceerd.
Al 30 jaar persoonlijke ervaring in de recreatiebranche
Frank Luken werkt reeds sinds 1988 bij AICN. Van verkoopadviseur naar directeur. Al meer dan 30 jaar persoonlijke ervaring in de recreatiebranche en dat blijkt goud waard. ‘Ik denk dat er weinig recreatiebedrijven in Nederland zijn waar ik níet ben geweest in de afgelopen 30 jaar. Het is en blijft een ontzettend leuke branche waar een dagje ‘klanten’ bezoeken altijd plezierig is. De recreatiebranche is enorm in beweging en er is geen dag hetzelfde. Ook nu zijn we volop bezig om samen met onze klanten te kijken naar trends in de markt en de invloed daarvan op hun automatisering en marketingstrategie.
In 2006 ging Frank Luken ook een samenwerking aan met compagnon Gerben Weening, directeur van Prosuco, een full-service marketing bureau gespecialiseerd in de recreatie-branche. ‘Automatisering en marketing zijn niet meer van elkaar weg te denken. Een goede marketing strategie staat of valt met het juist inzetten van je automatisering en de informatie die je daaruit vergaart’. Daarom wordt er door AICN en Prosuco intensief samengewerkt, een team van ICT-ers, marketeers én gebruikers zorgen samen voor de beste resultaten.
Inmiddels werken er meer dan 800 recreatiebedrijven samen met Tommy Booking Support; een getal om trots op te zijn!